Bart van Kent is de nieuwe projectleider van Senioren zelf aan zet, het bewustwordingsproject van Senioren Brabant-Zeeland, Senioren Limburg en Senioren Overijssel.
Als nieuwe projectleider van Senioren zelf aan zet, praat vandaag over morgen treedt Van Kent per 1 juni in dienst bij Senioren Brabant-Zeeland. Hij is bovendien op 7 april benoemd tot raadslid namens SeniorenNetwerkNL in de Landelijke Cliëntenraad (LCR). De LCR vertegenwoordigt mensen die een uitkering, pensioen of (financiële) ondersteuning krijgen van de overheid.
Kamerlid
Bart van Kent (42) was van 2017 tot 2025 lid van de Tweede Kamer voor de SP. In de Kamer hield hij zich vooral bezig met de thema’s werk, inkomen, sociale zekerheid en pensioenen. Van Kent zette zich in voor hogere lonen en AOW, betere arbeidsvoorwaarden en meer zekerheid voor flexwerkers. In de periode 2010 tot 2017 was hij beleidsmedewerker en fractievoorzitter in de Haagse gemeenteraad. Daar zette hij zich onder andere in voor de zorg en bestaanszekerheid. Bart woont met zijn vriendin en dochtertje in een sociaal en ecologisch woonproject. Het resultaat van jarenlange samenwerking in een CPO-project (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap).
Betrokken en strijdbaar
Van Kent stond bekend als een betrokken en strijdbare politicus, die dicht bij de dagelijkse problemen van werkenden wilde blijven. Na zijn tijd in de Tweede Kamer bleef hij actief in maatschappelijke discussies over eerlijk werk en inkomen. In zijn functie als projectleider gaat Van Kent zich nu inzetten voor Senioren zelf aan zet, waarbij ouderen worden aangemoedigd en in staat gesteld tijdig na te denken over hun eigen toekomstige woon- en leefsituatie.

